11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ilt.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Olgu / Vaka çalışması
Kritik verme
Jüri
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Etkili örnekleri inceleyerek ve estetik/görsel işitsel kültüre dair kelime dağarcıklarını geliştirerek temel Yeni Medya kavramlarını ve stratejilerini gözlemleme becerisine sahip olacaktır.
  • Tasarım işlerini ve bilgi teknolojilerini Yeni Medya kriterleri doğrultusunda detaylı analiz/kritik edebilme becerilerini geliştirecektir.
  • Simulacra (imge/taklit), sanal gerçeklik, çevrimiçi sosyal ağlar, etkileşim tasarımı, kullanıcı deneyimi, interaktivite, modülerite, açık kaynak toplumu, dijital film ve ses formatları gibi temel Yeni Medya terminolojisini anlayabilecek ve kullanabilecektir.
  • Güncel medya ve reklamcılıkta kullanılan temel kavramları ve dili değerlendirebilme becerisini geliştirecektir.
  • Okuldan sonraki hayatı için yeni terminolojiler ve sanat yönetimi hakkında bilgi toplayabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Yok
2 Eski Medya / Yeni Medya Bakınız: www.zeyneparda.com/vcd320/
3 Resmi Tatil Bakınız: www.zeyneparda.com/vcd320/
4 Medya, Toplum ve Dönüşüm: Dijital Hayat Bakınız: www.zeyneparda.com/vcd320/
5 Yeni Medya Gerekliliklerine Uyum Sağlamak Bakınız: www.zeyneparda.com/vcd320/
6 Resmi Tatil Bakınız: www.zeyneparda.com/vcd320/
7 Yaratıcılık, Açık Fikirlilik ve Kavramsal Tasarım Bakınız: www.zeyneparda.com/vcd320/
8 Kullanıcı Deneyimleri Tasarlamak: Multimedya Projeleri Bakınız: www.zeyneparda.com/vcd320/
9 Ara Sınav Bakınız: www.zeyneparda.com/vcd320/
10 Yeni Medyayla/Yeni Medya için Tasarım 01: Bilgilendirme Tasarımı ve Veri Görselleştirme Bakınız: www.zeyneparda.com/vcd320/
11 Yeni Medyayla/Yeni Medya için Tasarım 02: Etkileşim Tasarımı / Etkileşimli Tasarım / Arayüz Tasarımı Bakınız: www.zeyneparda.com/vcd320/
12 Web/Mobil Platformlar için Tasarım Bakınız: www.zeyneparda.com/vcd320/
13 Sosyal Medya için Tasarım Bakınız: www.zeyneparda.com/vcd320/
14 Sunumlar Final projelerin teslim, / Bakınız: www.zeyneparda.com/vcd320/
15 Kavramların Yeniden Gözden Geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Haftalık ders notlarına ve çeşitli kaynaklara www.zeyneparda.com/vcd320 adresinden erişilebilir : www.zeyneparda.com/vcd320. Creeber, G. & Martin, R. (eds.) (2009): Digital Cultures. New York: McGraw Hill. Wardrip-Fruin, N. & Montfort, N. (2003): The New Media Reader. Cambridge & London: The MIT Press. Kleon, A. (2012): Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative. New York: Workman. Fletcher, A. (2001): Art of Looking Sideways. London: Phaidon. Kelley, T. (2001): Art of Innovation. New York: Doubleday. Raby, F. (2001): Design Noir: The Secret Life of Electronic Objects. Basel: Birkhäuser Norman, D. A. (1988): The Design of Everyday Things, New York: Doubleday. Norman, D. A. (1999): The Invisible Computer. Massachusetts: The MIT Press. Norman, D. A. (1986): User Centered System Design: New Perspectives. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates. Jacobson, R. (Ed.) (2000): Information Design. Massachusetts: The MIT Press. Cooper, A. (2007): About Face: The Essentials of Interaction Design. Indianapolis: Wiley. Heath, C. & Heath, D. (2007): Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die. New York: Random House. Krug, S. (2010): Rocket Surgery Made Easy. Berkeley: New Riders. Unger, R. & Chandler, C. (2009): A Project Guide to UX Design. Berkeley: New Riders.
Önerilen Okumalar/Materyaller Diğer online kaynaklar ders sırasında verilecektir.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
10
50
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
12
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
12
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
2
Final Sınavı
    Toplam
108

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Görsel İletişim Tasarımı (Multimedya, Fotoğraf, Grafik Tasarım ve Tipografi) alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek X
2 Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
3 İmgeler ve sözcükleri yaratıcı bir bütünlük içinde kullanarak fikirleri görsel bir dile dönüştürmeyi becerebilmek, X
4 Çeşitli tasarım metodolojileri aracılığıyla tasarımda çok parçalı problem çözme düzeyine üst düzeyde erişmek, X
5 Görsel kompozisyonun prensiplerini anlamak ve tasarım içerisinde uygulayabilmek. X
6 Yaratıcı yönetmenlik konusunda net bir anlayışa sahip olmak, X
7 Görsel İletişim Tasarımı alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve gereken düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, X
8 Fotoğraf ve video alanında, görüntü işleme, kurgu ve üretim sonrası teknikleri de dahil olmak üzere, ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olmak, X
9 İkinci bir yabancı dili en az orta düzeyde kullanarak, Görsel İletişim Tasarımı alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek, X
10 Görsel İletişim Tasarımı ile ilgili çalışmaların yaratılması, uygulanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal ve etik değerlere sahip olmak, bu değerlerin uygulanması konusunda bilinçli ve hassas davranmak. X
11 Görsel iletişim tasarımı uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık tasarım sorunlarını yaratıcı bir biçimde çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. X
12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilmek. X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010