ilt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıKritik vermeJüriDeney / Laboratuvar / Atölye uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Yok |
2 | Eski Medya / Yeni Medya | Bakınız: www.zeyneparda.com/vcd320/ |
3 | Resmi Tatil | Bakınız: www.zeyneparda.com/vcd320/ |
4 | Medya, Toplum ve Dönüşüm: Dijital Hayat | Bakınız: www.zeyneparda.com/vcd320/ |
5 | Yeni Medya Gerekliliklerine Uyum Sağlamak | Bakınız: www.zeyneparda.com/vcd320/ |
6 | Resmi Tatil | Bakınız: www.zeyneparda.com/vcd320/ |
7 | Yaratıcılık, Açık Fikirlilik ve Kavramsal Tasarım | Bakınız: www.zeyneparda.com/vcd320/ |
8 | Kullanıcı Deneyimleri Tasarlamak: Multimedya Projeleri | Bakınız: www.zeyneparda.com/vcd320/ |
9 | Ara Sınav | Bakınız: www.zeyneparda.com/vcd320/ |
10 | Yeni Medyayla/Yeni Medya için Tasarım 01: Bilgilendirme Tasarımı ve Veri Görselleştirme | Bakınız: www.zeyneparda.com/vcd320/ |
11 | Yeni Medyayla/Yeni Medya için Tasarım 02: Etkileşim Tasarımı / Etkileşimli Tasarım / Arayüz Tasarımı | Bakınız: www.zeyneparda.com/vcd320/ |
12 | Web/Mobil Platformlar için Tasarım | Bakınız: www.zeyneparda.com/vcd320/ |
13 | Sosyal Medya için Tasarım | Bakınız: www.zeyneparda.com/vcd320/ |
14 | Sunumlar | Final projelerin teslim, / Bakınız: www.zeyneparda.com/vcd320/ |
15 | Kavramların Yeniden Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Haftalık ders notlarına ve çeşitli kaynaklara www.zeyneparda.com/vcd320 adresinden erişilebilir : www.zeyneparda.com/vcd320. Creeber, G. & Martin, R. (eds.) (2009): Digital Cultures. New York: McGraw Hill. Wardrip-Fruin, N. & Montfort, N. (2003): The New Media Reader. Cambridge & London: The MIT Press. Kleon, A. (2012): Steal Like an Artist: 10 Things Nobody Told You About Being Creative. New York: Workman. Fletcher, A. (2001): Art of Looking Sideways. London: Phaidon. Kelley, T. (2001): Art of Innovation. New York: Doubleday. Raby, F. (2001): Design Noir: The Secret Life of Electronic Objects. Basel: Birkhäuser Norman, D. A. (1988): The Design of Everyday Things, New York: Doubleday. Norman, D. A. (1999): The Invisible Computer. Massachusetts: The MIT Press. Norman, D. A. (1986): User Centered System Design: New Perspectives. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates. Jacobson, R. (Ed.) (2000): Information Design. Massachusetts: The MIT Press. Cooper, A. (2007): About Face: The Essentials of Interaction Design. Indianapolis: Wiley. Heath, C. & Heath, D. (2007): Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die. New York: Random House. Krug, S. (2010): Rocket Surgery Made Easy. Berkeley: New Riders. Unger, R. & Chandler, C. (2009): A Project Guide to UX Design. Berkeley: New Riders. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Diğer online kaynaklar ders sırasında verilecektir. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 10 | 50 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 12 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 12 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 108 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel İletişim Tasarımı (Multimedya, Fotoğraf, Grafik Tasarım ve Tipografi) alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek | X | ||||
2 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | ||||
3 | İmgeler ve sözcükleri yaratıcı bir bütünlük içinde kullanarak fikirleri görsel bir dile dönüştürmeyi becerebilmek, | X | ||||
4 | Çeşitli tasarım metodolojileri aracılığıyla tasarımda çok parçalı problem çözme düzeyine üst düzeyde erişmek, | X | ||||
5 | Görsel kompozisyonun prensiplerini anlamak ve tasarım içerisinde uygulayabilmek. | X | ||||
6 | Yaratıcı yönetmenlik konusunda net bir anlayışa sahip olmak, | X | ||||
7 | Görsel İletişim Tasarımı alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve gereken düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, | X | ||||
8 | Fotoğraf ve video alanında, görüntü işleme, kurgu ve üretim sonrası teknikleri de dahil olmak üzere, ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olmak, | X | ||||
9 | İkinci bir yabancı dili en az orta düzeyde kullanarak, Görsel İletişim Tasarımı alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek, | X | ||||
10 | Görsel İletişim Tasarımı ile ilgili çalışmaların yaratılması, uygulanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal ve etik değerlere sahip olmak, bu değerlerin uygulanması konusunda bilinçli ve hassas davranmak. | X | ||||
11 | Görsel iletişim tasarımı uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık tasarım sorunlarını yaratıcı bir biçimde çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | X | ||||
12 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest